فرآیند CRM

سیستم فروش

برای بزرگنمایی کلیک نمایید

ابتدا بر اساس برنامه بازاریابی سرنخ یعنی همان مشتری احتمالی را پیدا میکنیم سپس بایستی آن را در سیستم مشتریان اکسین ثبت نماییم.

برای ثبت اطلاعات مشتری جدید اینجا کلیک نمایید

 

پس از اینکه  اطلاعات مشتری جدید را ثبت کردیم  اگر با مشتری قبلاً صحبتی نداشتیم بایستی با آن تماس گرفته و صحبت های اولیه را انجام دهیم، در این مرحله بایستی مشتری را بشناسیم و نیازهای آن را دریابیم اصطلاحاً نیازسنجی اولیه آن را انجام دهیم

برای تکمیل فرم شناخت مشتری اینجا کلیک نمایید.

سپس اگر تمایل به خدمات و محصولات ما داشت برای او مستندات فروش را ارسال نماییم.

برای دانلود مستندات فروش اینجا کلیک نمایید

جهت ارسال مستندات فروش می توانید از واتساپ، تلگرام یا ایمیل استفاده نمایید.

متنی که همراه مستندات بایستی ارسال نمایید به شرح ذیل است:

متن توضیحات ارسال همراه مستندات فروش

سرکار خانم / جناب آقا

با سلام و ادب و احترام

احتراما به پیوست رزومه آژانس دیجیتال مارکتینگ اُکسین به همراه کاتالوگ و نمونه کارهای این مجموعه ارسال میگردد.

لذا خواهشمند است نسبت به بررسی آنها اقدام کنید و در صورت داشتن هر گونه سوالی آن را با بنده در میان بگذارید تا سریعا به شما کمک کنیم، احتراما پس از بررسی مستندات فوق ما را در جریان قرار دهید تا زمانی را برای گفتگو بیشتر در مورد خواسته های جنابعالی اختصاص دهیم.

هدف ما رشد و ارتقاء کسب و کار شماست.

با تشکر

[نام و نام خانوادگی کارشناس فروش اینجا نوشته شود]

کارشناس فروش آژانس دیجیتال مارکتینگ اُکسین

 

اگر قبل از ثبت در سیستم  با مشتری صحبت کرده بودیم یا اینکه مشتری خودش به ما مراجعه کرده است بدین معنی است که می داند چه می خواهد بنابراین بایستی سریعاً برای او مستندات فروش را ارسال نمایید و یک جلسه نیازسنجی هماهنگ کنیم.

در جلسه  متناسب با نیاز او فرم نیازسنجی مربوطه را تکمیل و ثبت سیستم نماییم.

برای تکمیل فرم نیاز سنجی اینجا کلیک نمایید.

پس از پایان جلسه بایستی فرم نیازسنجی را بررسی کرده و بر اساس لیست تعرفه ها پیش فاکتور را متناسب با نیاز سنجی صادر و پس از تایید مدیریت برای مشتری ارسال نماییم،  میتوان برای ارائه پیش فاکتور نیز یک جلسه هماهنگ کرد.

پس از این که پیش فاکتور را برای مشتری ارسال کردیم وی را پیگیری می نماییم که اگر مورد تاییدش نبود  پیگیری کنیم چه ایرادی باعث شده است مشتری پیش فاکتور را تایید نکند:

اگر ایراد قیمت بود  بایستی با مشتری صحبت کرده و سعی کنیم متقاعدش کرده و فروش را ببندیم،  اگر با این قیمت متقاعد نشد میتوان با کمک خود مشتری اقلام پیش فاکتور را بر حسب نیاز و ضرورت کم کرده تا به قیمت مورد نظر مشتری برسیم.

 

اگر ایراد  چیزی غیر از قیمت بود بایستی یا خودمان ایراد را رفع کرده یا از کمک مدیریت استفاده کنیم تا ایراد برطرف شود، پروسه رفع ایراد را تا سه مرتبه بایستی انجام دهیم،  اگر پس از این سه مرتبه باز هم مشتری راغب به همکاری با ما نبود آن را به لیست پیگیری های آتی منتقل می نماییم.

 

اگر پیش فاکتور مورد تایید مشتری بود طبق فرم درخواست صدور قرارداد مشخصات او را گرفته و درخواست صدور قرارداد را ثبت می نماییم.

 

برای درخواست صدور قرارداد اینجا کلیک نمایید

پس از ارسال درخواست، واحد مالی قرارداد را تنظیم کرده و جهت انعقاد به کارشناس فروش مربوطه ارجاع می دهد.

کارشناس فروش پس از دریافت قرارداد بایستی جلسه ای جهت انعقاد قرارداد هماهنگ و برگزار نماید.

نکات:

  • تمامی صفحات قرارداد بایستی به امضا طرفین و مهر آژانس دیجیتال مارکتینگ اُکسین برسد.
  • اگر مشتری شخص حقوقی بود، قرارداد را بایستی حتما صاحبان امضا شرکت امضا کرده و تمام صفحات آن را مهر نمایند.

 

پس از برگزاری جلسه انعقاد قرارداد،  کارشناس فروش موظف است قرارداد امضا شده را اسکن کرده و در پرونده مشتری ثبت نماید و نسخه فیزیکی آن را به واحد مالی و کنترل پروژه جهت بررسی و اقدام لازم ارجاع نماید.

 

سپس واحد مالی  قرارداد را بایگانی کرده و در سیستم حقوقی ثبت مینماید و واحد کنترل پروژه آنرا جهت انجام به واحد اجرایی ارجاع می نماید.

 

پایان.

 

فرآیند بعدی: فرآیند کنترل پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *